Yksi käynti, kolme maksua  – kaarinalaisille erikoissairaanhoidon asiakkaille lähtenyt vääriä laskuja

0
Laskutushäiriö johtui Kaarinan kaupungin mukaan inhimillisestä erehdyksestä. Arkistokuva (kuva ei liity jutun aiheeseen) Mikael Rydenfelt/TS.

Kaarinalaisille erikoissairaanhoidon asiakkaille on lähtenyt tammikuun lopulla virheellisiä laskuja. Osa asiakkaista on saanut yhdestä erikoissairaanhoidon käynnistä kolme laskua ja kaksi hyvityslaskua. Häiriö on koskenut niitä terveyspalveluiden asiakkaita, jotka ovat saaneet Kaarinasta lähetteen yksityiselle terveystoimijalle.

Talousjohtaja Sinikka Sinervuo-Koskise n mukaan virheellisiä laskuja on lähetetty noin 300 asiakkaalle. Inhimillisestä erehdyksestä johtunut ongelma on hänen mukaansa tiedossa ja korjattu.

– Virheelliset laskut on tunnistettu ja korjattu tekemällä hyvityslaskut virheellisille laskuille, hän kertoo.

Virheellisten laskujen eräpäivä on Sinervuo-Koskisen mukaan helmikuun puolivälin tienoilla. Oikea maksettava summa on 41,20 euroa. Virheellisissä ja hyvityslaskuissa summa on 41,80 euroa.

–  Asiakas voi hävittää virheelliset laskut ja niihin kohdistuvat hyvityslaskut, Sinervuo-Koskinen opastaa.

Jos asiakas huomaa maksaneensa virheellisen laskun, hän voi ottaa yhteyttä Tilikuntaan osoitteeseen myyntireskontra@tilikunta.fi ja ilmoittaa tilinumeronsa rahojen palautusta varten. Tilikunnasta otetaan myös asiakkaaseen yhteyttä maksettujen ylisuoritusten osalta.

Kaarinan kaupunki pahoittelee asiaa.