Kaarinan asiakaspalvelumyönteisin yritys valitaan viidettä kertaa – tulokset julkistetaan joulukuisessa gaalaillassa

0
Osa Novian kilpailutyöryhmän jäsenistä yhteiskuvassa. Vasemmalta oikealle Kasper Haverinen, Niklas Suominen, Simon Friman ja Patricia Lindström.

Mikä paikallinen yritys tarjoaa parasta asiakaspalvelua? Kysymykseen selvitetään vastausta kilpailulla, joka järjestetään Kaarinassa nyt viidettä kertaa.

Kilpailun tavoitteena on kannustaa paikallisten palvelujen käyttöön ja korostaa hyvien asiakaskohtaamisten merkitystä. Kilvan järjestävät yhteistyössä Yrkeshögskolan Novia sekä elinkeinoyhtiö Kaarinan Kehitys Oy.

Tradenomiksi Novialla opiskeleva Kasper Haverinen on osa kilpailutyöryhmää.

– Me olemme tehneet kysymyslomakkeet ja vastaamme myös tulosten keräämisestä. Nettilomakkeen täyttäminen vie vain muutaman minuutin, Haverinen painottaa.

Lomake on avoin kaikille, ja siihen voi vastata täällä.

Haverinen toteaa, että Kaarinassa on annettu vastauksia edellisvuosina verrattain runsaasti.

– Kolminumeroisia määriä, hän muistelee.

“Me saamme tärkeää kokemusta ja yritykset vastaavasti näkyvyyttä.”

Sama mittelö myös Paraisilla ja Kemiönsaaressa

Paras asiakaspalveluyritys -kilpailu järjestetään samaan aikaan myös Paraisilla ja Kemiönsaaressa.

– En tarkalleen edes tiedä, miksi juuri nämä kunnat ovat valikoituneet mukaan. Veikkaan, että kaksikielisyydellä on merkitystä, Haverinen miettii.

Valtaosa Paraisten ja Kemiönsaaren asukkaista puhuu äidinkielenään ruotsia. Kaarinakin on kielisaaren asemassa, eli kaupungissa elää vahva ruotsinkielinen vähemmistö.

– Kaikkiin kolmeen kuntaan on lähtenyt sama kysymysrunko. Lomaketta levittävät sitten vähän kaikki, yritykset mukaan lukien, Haverinen tietää.

Viime vuonna Parhaan asiakaspalveluyrityksen titteli meni ANNAsportille. Anna-Kaisa Heikell-Kujalan (edessä), Helmi Leppäsen ja Jenna Vuorisen mukaan ANNAsportissa on painotettu asiakaspalvelun merkitystä.

Tulokset julki gaalatilaisuudessa

Kilpailu on osa Haverisen ja muun työryhmän opintoja.

– Me saamme tärkeää kokemusta ja yritykset vastaavasti näkyvyyttä, Haverinen kiteyttää ja korostaa verkostoitumisen merkitystä.

Vastausaikaa on 26. marraskuuta asti. Sen jälkeen novialaiset analysoivat ja kokoavat tulokset.

– Siihen meillä on aikaa noin viikko, Haverinen huomauttaa.

Kilpailu päättyy gaalatilaisuuteen, joka järjestetään Kaarina-talossa 12. joulukuuta.

– Tulokset julkistetaan ja lisäksi kakkukahvitellaan, Haverinen mainitsee.

Kilpailukokonaisuuden työmäärä vastaa tavanomaista, muutaman opintopisteen kurssia.

– Meillä oli ensimmäinen tapaaminen lokakuussa, Haverinen kertoo.

Viime vuonna Parhaan asiakaspalveluyrityksen tittelin Kaarinassa voitti liikunta-alalla toimiva ANNAsport. Kakkoseksi sijoittui rengasliike ja autokorjaamo Gummi ja Gylmä, ja kolmossijan nappasi ulkoporealtaita myyvä ja huoltava AuraSpa.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän