Kelan Kaarinan palvelupiste lakkautetaan

0

Kansaneläkelaitoksen Kaarinan palvelupiste korvataan muilla palveluilla vuoden alusta lähtien. Kela-asioita voi jatkossa hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen palvelupisteissä.

Pyhän Katariinan tiellä sijainnut asiointipiste on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut Kelan tiedotteen mukaan vähäinen. Kaarinaa lähin palvelupiste sijaitsee vuodenvaihteesta alkaen Skanssin kauppakeskuksessa. Sekin palvelee vain ajanvarauksella, Aurakadun toimipiste on auki arkisin kello 9–12.

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimitse, tiedotteessa muistutetaan. Verkon asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelimitse voi tarvittaessa jättää myös suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.